Jakie olejki wybrać? | twarz, włosy, ciało, paznokcie | Alterra, Evree, Stara Mydlarnia i inne


Wszyscy wiemy, jak ważnym elementem naszego życia jest pielęgnacja i dbanie o siebie. Na rynku dostępnych jest mnóstwo produktów do ciała i twarzy. Stosujemy zarówno balsamy jak i kremy, toniki czy inne kosmetyki. W dzisiejszym poście chciałabym Wam powiedzieć co nieco o olejkach i o tym, jak zrewolucjonizowały moją codzienną pielęgnację. 

CIAŁO
Olejki mają wiele zastosowań, najpopularniejszy sposób to oczywiście wmasowywanie ich w ciało. Możemy wykonywać nimi masaże, nawilżać skórę zaraz po kąpieli czy dodawać kilka kropel do ulubionego balsamu do ciała. Każdy sposób jest dobry, zależy tylko od naszych upodobań. Najbardziej preferuję stosowanie olejków tuż po kąpieli, kiedy skóra jest jeszcze rozgrzana, wtedy olejek lepiej działa i szybciej się wchłania. Mamy wiele wersji przeznaczonych do różnych typów skóry, a także o różnych właściwościach, np. ujędrniające, nawilżające, rozgrzewające, antycellulitowe itp. Dobrym sposobem na ujędrnienie ud i pośladków jest zastosowanie olejku. Oczywiście jeśli poprzedzimy nałożenie olejku dobrym peelingiem, połączymy go z ćwiczeniami i dietą uzyskamy lepsze efekty, nie czarujmy się, że sam olejek zlikwiduje cellulit czy rozstępy. Moim ulubionym olejkiem do pielęgnacji ciała jest Super Slim z Evree.


WŁOSY
Lubię dbać o włosy, jednak w moim przypadku nie jest to takie proste, ponieważ są wysokoporowate i dosyć suche. Odkąd usłyszałam o olejowaniu, stosuję ten zabieg dobrych kilka lat. To temat na osobny post, jednak tutaj wspomnę jak to mniej więcej wygląda. Na rynku mamy dostępnych mnóstwo olejków i olejów. Nie wszystkie olejki sprawdzą się tak samo u każdej z nas. Olejować włosy można na wiele sposobów: na sucho, na mokro, po myciu, na noc, dodając kilka kropel do maski itd. W zależności od wielu czynników (stanu moich włosów, pogody, klimatu, wilgotności) stosuję różne opcje. Najczęściej zwilżam lekko włosy a następnie nakładam na nie olej. Pomijam skalp i nakładam go mniej więcej od połowy ucha w dół. Po mniej więcej godzinie (zależy ile mam czasu) myję skalp, a następnie resztę włosów. Żeby lepiej zmyć olej wcześniej emulguję go np. odżywką czy maską. Mam też sprawdzone szampony, które dobrze się sprawdzają w tym celu. Przykładowe oleje, które dobrze się sprawdzają na włosach to: olej kokosowy (nie dla każdego, ponieważ może puszyć włosy), olej arganowy, słonecznikowy, lniany. Olej powinniśmy dobierać do typu włosów i ich porowatości. Ja przetestowałam wiele z nich jednak na ten moment najlepiej sprawdza się u mnie arganowy a także olejek z Alterry migdały i papaja. Włosy dzięki zastosowaniu olejów nie puszą się, są gładsze i miękkie, nabierają także blasku i lekko się błyszczą. Olejki można używać także do zabezpieczenia i ujarzmienia końcówek. Jak pisałam wyżej, o olejowaniu włosów planuję napisać osobny post, jeśli wyrazicie zainteresowanie.


TWARZ
Nie tylko na ciało i włosy można nakładać oleje - odgrywają też ważną rolę w pielęgnacji twarzy. Na rynku mamy olejki przeznaczone do stosowania np. zamiast kremu na noc, które mają mocno nawilżyć i wygładzić naszą twarz. Używałam serum ze Starej Mydlarni z olejem arganowym i neroli, a obecnie mam olejek z Alterry z granatem. Olejki te nieco się różnią, choćby tym, że ten z  Alterry o wiele szybciej się wchłania. Jednak olejki stosuję także do OCM, czyli oczyszczania skóry olejami.  W tym celu potrzebujemy oleju bazowego, oleju rycynowego, szmatki czy ręcznika z mikrofibry oraz ciepłej/gorącej wody. Nakładamy mieszankę na twarz, masujemy ją, a następnie moczymy ściereczkę gorącą wodą i przykładamy na twarz. Zabieg powtarzamy 2-3 razy. W ten sposób zanieczyszczenia z twarzy zostaną usunięte. Są różne opinie na ten temat, jedni uważają że dzięki temu pozbyli się zaskórników, twarz jest nawilżona i gładka, inni natomiast, że to nie służy naszej cerze, a otwarcie porów pozwala na dostanie się tam zanieczyszczeń. Moim zdaniem warto wypróbować ten sposób, aby przekonać się, czy będzie nam to służyło czy też nie.


PAZNOKCIE
Olejki dobrze sprawdzają się także w pielęgnacji paznokci. Gdy borykamy się z suchymi skórkami możemy wypróbować olejowanie. Wystarczy nałożyć odrobinę na paznokcie i skórki wokół, wmasować i po kilku minutach zetrzeć nadmiar. Świetnie sprawdza się w tym celu np. olej rycynowy. Równie dobrze spisuje się oliwa z oliwek, do której dodaję różne składniki, aby ją ulepszyć.


Podsumowując, olejki i oleje mają wiele zastosowań, są uniwersalne i  wielozadaniowe. Jeśli dany olej nie sprawdzi się w celu, w którym go kupiliśmy, można użyć go inaczej, być może okaże się to strzałem w dziesiątkę. Oświadczam także, że nie jestem ekspertem w tej kategorii, nie skończyłam kosmetologii, dlatego wszystko o czym tutaj napisałam to moje zdanie i moje doświadczenia. Ciągle czytam na ten temat i pogłębiam swoją wiedzę. Jeśli masz jakieś zastrzeżenia, śmiało napisz w komentarzu. Dodam jeszcze, że jest różnica między olejkiem a olejem i mam tego świadomość. Nazwy produktów, które wymieniłam w tym wpisie brałam z opakowań tych kosmetyków, więc jeśli pojawiła się błędna nazwa (np. olej zamiast olejku itp.) to po prostu tak nazwał to producent.


Napiszcie, czy w swojej pielęgnacji używacie olejków. Jak je stosujecie i jakie polecacie? A może olejujecie włosy lub stosujecie OCM?

instagram